Friday, February 4, 2011

4 Steps Of Elken MRT

MRT Elken ialah program empat langkah yang menggalakkan proses penyembuhan semula jadi tubuh dengan memsasarkan kepada punca penyakit pada peringkat selular, berlainan dengan pendekatan perubatan biasa yang merawat dan menahan symptom pada peringkat organ.

Langkah Satu hingga Tiga memfokuskan kepada kesihatan pada peringkat selular dan molekul, sementara Langkah Empat mensasarkan sistem orgran yang tertentu untuk pelarasan kesihatan yang menyeluruh, sejajar dengan keperluan khusus setiap individu.


Langkah 1 - PEMAKANAN SEIMBANG

Untuk mengekalkan kesihatan yang optimum, tubuh kita memerlukan 46 nutrien perlu setiap hari untuk pertumbuhan, pembangunan pemulihan dan fungsi-fungsi harian. Memandangkan fungsi-fungsinya saling berkait rapat, adalah penting untuk memastikan pengambilan kesemua 46 nutrien itu adalah seimbang.

Langkah 1 MRT ELKEN bertujuan mencegah dan memperbetulkan ketidakseimbangan pemakanan zaman moden dengan suplemen berkhasiat.

Langkah 2 - PENINGKATAN PENGAMILAN OKSIGEN

Gaya hidup yang sibuk hari ini menyebabkan kita tidak ada masa untuk bersenam. Ditambah pula dengan pencemaran dari sector perindustrian, kita sering mengalami kekurangan pengambilan oksigen yang berkualiti. Hal ini menggangu process metabolic dan pembaharuan sel kita sehinggan keadaan kesihatan kita mudah terjejas.

Langkah 2 MRT ELKEN membantu meningkatkan pengambilan oksigen melalui senaman (iaitu Guasa) dan suplemen untuk:

  • Mengurangkan jangkitan bacteria
  • Mempertingkatkan metabolisma
  • Meningkatkan tenaga
Langkah 3 - DETOKSIFIKASI

Tubuh kita perlu dinyahtoksik setiap hari. Jika tidak, makanan yang tidak dihadam dan tidak diserap akan menjadi 'sisa toksik yang meresap melalui dinding usus dan kemudiannya diserap semula ke dalam kapilari darah dan diedarkan ke seluruh tubuh. Hal ini boleh meningkatkan risiko penyakit kronik secara drastik.

Langkah 3 MRT ELKEN bertujuan untuk menyahtoksik tubuh kita secara semula jadi dan berkesan untuk:

  • Mengurangkan beban pada sistem organ
  • Menyingkirkan toksin
  • Mencegah sembelit

Langkah 4 - PELARASAN KESIHATAN

Untuk Kesihatan Sistem yang Disasarkan
Memandangkan dunia yang sentiasa berubah, pelbagai desakan dibebankan ke atas tubuh kita akibat pencemaran, perubahan cuaca, keadaan pekerjaan dan kurang bersenam. MRT Elken telah berkembang secara bersepadu untuk menangani serangan penyakit moden,terutamanya langkat ke-4 dalam proses MRT.

Untuk mencapai kesihatan tubuh badan yang menyeluruh, langkah ke-4 dalam program MRT ELKEN disepadukan dengan unsure-unsur perubatan Perubatan Alternatif dan Saling Melengkapi(CAM) untuk memsasarkan sistem organ tertentu di dalam tubuh manusia.

Langkah 4 mensasarkan kekurangan dalam sistem organ dan menawarkan suplemen pelengkap untuk membantu proses penyembuhan di bahagian-bahagian yang terjejas.

0 comments:

Post a Comment